Σ. Ορφανουδάκης, Η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής και η ακαδημαϊκή ελευθερία, 2η έκδ., 2007
Την παρούσα, δεύτερη, έκδοση κατέστησε αναγκαία η υποδοχή που επιφυλάχθηκε στην πρώτη έκδοση, η οποία ήδη εξαντλήθηκε. Τα χρόνια που µεσολάβησαν έκαναν επιτακτική αφ’ ενός την επικαιροποίηση της παρουσίασης του υφιστάµενου θεσµικού πλαισίου και αφ’ ετέρου την αναθεώρηση των αναγκαίων νοµοθετικών αλλαγών του.
Η τελευταία παράµετρος συνιστά την κύρια συνιστώσα του εγχειρήµατος, υπό την έννοια της συµβολής στη δηµόσια διαβούλευση πριν την όποια νοµοθετική πρωτοβουλία. Τόσο απλά… Επειδή, οι καιροί ου µενετοί και ο διάλογος για τα θέµατα της παιδείας δεν µπορεί να είναι σ’ αυτόν τον τόπο πάντα πρόσχηµα.
(από τον πρόλογο του βιβλίου)
Edition info
Table of contents +-
ΠΡΟΛΟΓΟΣ Β΄ ΕΚ∆ΟΣΗΣ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ Α΄ ΕΚ∆ΟΣΗΣ
§ 1. Εισαγωγικές διευκρινίσεις
§ 2. Τα πραγµατικά περιστατικά. Η αποδοχή µιας διατριβής, που οι κριτές της δεν αποδέχονταν τις ιδεολογικές της συνιστώσες
§ 3. Η διδακτορική διατριβή στο προστατευτικό πεδίο της ακαδηµαϊκής ελευθερίας
3.1. Το εννοιολογικό περιεχόµενο της ελευθερίας της επιστήµης και της ακαδηµαϊκής ελευθερίας. Οι συνέπειες της διάκρισης για την προστασία της
ερευνητικής δραστηριότητας
3.2. Η νοµική φύση και το πεδίο προστασίας της ακαδηµαϊκής ελευθερίας. Μια παλιά θεωρητική συζήτηση µε χρήσιµα σύγχρονα συµπεράσµατα.
3.3. Ο περιορισµός της ακαδηµαϊκής ελευθερίας. Η επανάληψη του αυτονόητου
3.4. Η διδακτορική διατριβή στο ρυθµιστικό πεδίο του άρθρ. 16 παρ.1 Σ
3.4.1. Οι διαδικαστικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις έγκρισης της διατριβής
3.4.2. Τα νοµοθετικά κενά της διαδικασίας εκπόνησης διδακτορικής διατριβής
3.4.3. Η ακαδηµαϊκή ελευθερία του κρινόµενου
3.4.4. Η ακαδηµαϊκή ελευθερία των κριτών
§ 4. Συµπερασµατικές παρατηρήσεις
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (ΝΟΜΟΣ 2083/92)
ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ