Π. Νάσκου-Περράκη/Ι. Τζιβάρας, Το δικαίωμα στην εκπαίδευση, 2021


Π. Νάσκου-Περράκη/Ι. Τζιβάρας, Το δικαίωμα στην εκπαίδευση, 2021

Το δικαίωμα στην εκπαίδευση αποτελεί την πύλη προς την επιτυχία, είναι το όχημα μέσω του οποίου παιδιά και ενήλικες μπορούν να ξεφύγουν από τη φτώχεια και να αποκτήσουν τα μέσα για ενεργό συμμετοχή στην κοινωνία. Τα κράτη θα πρέπει να σχεδιάσουν την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα σύμφωνα με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις Διεθνείς Συμβάσεις, αλλά και με τρόπο που να συμβάλει στην ανάπτυξη τόσον του ατόμου, όσον και της κοινωνίας γενικότερα.

Η Ελλάδα δεσμεύεται σε παγκόσμιο επίπεδο από τις διεθνείς συμβάσεις, τις οποίες έχει κυρώσει και οι οποίες, μεταξύ άλλων, κατοχυρώνουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Τα κείμενα αυτά εντάσσονται και παρουσιάζονται συστηματικά στην παρούσα έκδοση που περιέχει τις σχετικές διατάξεις και την ερμηνεία τους, εμπλουτισμένη με σχετική νομολογία. Το χαρακτηριστικότερο στοιχείο του έργου είναι το γεγονός ότι δίνεται στον αναγνώστη η ευκαιρία να μελετήσει το περιεχόμενο των διατάξεων, την ερμηνεία τους και τον τρόπο εφαρμογής τους, όπως αυτός υιοθετείται από τα ίδια τα όργανα που προβλέπουν οι διεθνείς συμβάσεις.

Με τον τρόπο αυτό το έργο φιλοδοξεί να συμβάλει στην ενημέρωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου και συγκεκριμένα το δικαίωμα στην εκπαίδευση με έναν τρόπο απλό, εύχρηστο και πρακτικό, που απευθύνεται τόσο τους δημόσιους φορείς όσο και στο ευρύ κοινό.

Πληροφορίες έκδοσης

Τίτλος
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση
Διεθνείς Συμβάσεις • Γενικά Σχόλια/Γενικές Συστάσεις/Νομολογία Επιτροπών ΟΗΕ • Νομολογία Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου/Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων/Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
© 2021
Διεύθυνση Σειράς
Συγγραφείς
Σειρά
ISBN
978-960-648-342-4
Σελίδες
XXI + 258
Τιμή
€ 25,00
Σε απόθεμα

Πίνακας περιεχομένων   +

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

VIIΠρολογικό Σημείωμα

α. παγκοσμιο επιπεδο

11. Ο ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ

1Προοίμιο (αποσπάσματα)

1Άρθρο 1.3. Σκοποί και Αρχές

2Άρθρο 8. Όργανα. Συμμετοχή με ίσους όρους

2Άρθρο 13.1β. Η Γενική Συνέλευση. Καθήκοντα και εξουσίες

2Άρθρο 55.1γ. Διεθνής Οικονομική και Κοινωνική Συνεργασία

3Άρθρο 62.2. Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο. Καθήκοντα και εξου­σίες

3Άρθρο 76γ. Διεθνές Σύστημα Κηδεμονίας

32. ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

3Προοίμιο

4Άρθρο 1. Ισότητα

4Άρθρο 2. Απαγόρευση διακρίσεων

5Άρθρο 26. Δικαίωμα στην Εκπαίδευση

5Η UNICEF για το άρθρο 26 της ΟΔΔΑ

63. ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΙΣ ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΩΣ ΠΑΣΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΕ­­ΤΙΚΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ

6Προοίμιο (αποσπάσματα)

7Άρθρο 1.1. Ο όρος φυλετική διάκριση

7·. Σχόλια - Προτάσεις Επιτροπής για την Εξάλειψη των Φυλετικών Δια­κρίσεων

7Γενική Σύσταση Αριθμός 29 (2002), Σχετικά με το άρθρο 1, παρά­γρα­φος 1, της Σύμβασης (παράγραφος 8)

10Άρθρο 2. Υποχρεώσεις των κρατών

11·. Σχόλια - Προτάσεις Επιτροπής για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων

11Γενική Σύσταση Αριθμός 13 (1993), Σχετικά με την εκπαίδευση των οργάνων επιβολής του νόμου στην προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου

12Γενική Σύσταση Αριθμός 36 (2020), Για την πρόληψη και αντι­μετώπιση των διακρίσεων από όργανα επιβολής νόμου (παρά­γραφοι 42, 43, 44, 45)

13Άρθρο 5. Θεμελιώδεις υποχρεώσεις σύμφωνα με το άρθρο 2 της Σύμ­βασης

14·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων

14Γενική Σύσταση Αριθμός 20 (1996), Για το άρθρο 5 της Σύμβασης

16Γενική Σύσταση Αριθμός 22 (1996), Για το άρθρο 5 της Σύμβασης για πρόσφυγες και εκτοπισμένους (παράγραφος 1)

16Γενική Σύσταση Αριθμός 30 (2005), Σχετικά με διάκριση κατά μη υπηκόων (παράγραφοι 29, 30, 31)

17Άρθρο 7. Άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα στους τομείς διδα­σκα­λί­ας, εκπαίδευσης

17·. Σχόλια - Προτάσεις Επιτροπής για την Εξάλειψη των Φυλετικών Δια­κρίσεων

17Γενική Σύσταση Αριθμός 5 (1977), Σχετικά με τις υποχρεώσεις των Κρατών Μερών για την κατάθεση Εκθέσεων (άρθρο 7 της Σύμ­βασης)

19Γενική Σύσταση Αριθμός 27 (2000), Διακρίσεις σε βάρος Ρομά (παράγραφοι 11, 17-26, 34, 36-40, 44, 45)

224. Διεθνές Σύμφωνο Για Τα Ατομικά Και Πολιτικά Δικαιώματα

22Προοίμιο

22Άρθρο 2. Υποχρεώσεις των κρατών. Απαγόρευση διακρίσεων

23Άρθρο 18. Δικαίωμα στην ελευθερία σκέψης συνείδησης και θρησκείας

24·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

24Γενικό Σχόλιο: Αριθμός 22 (1993), Το Δικαίωμα στην ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας (άρθρο 18)

29Άρθρο 27. Εθνικές, θρησκευτικές ή γλωσσικές μειονότητες

29·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

29Γενικό Σχόλιο: Αριθμός 23 (1994), Δικαιώματα των Μειονοτήτων (άρθρο 27)

33Γενικό Σχόλιο: Αριθμός 21 (1992), Ανθρώπινη συμπεριφορά σε άτομα που στερούνται της ελευθερίας τους (άρθρο 10) (σε αντικατάσταση Γενικού Σχολίου Αριθμός 9) (απόσπασμα, παράγραφος 11)

33·. Νομολογία της Επιτροπής Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

355. ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

35Προοίμιο (αποσπάσματα)

36Άρθρο 2.2. Απαγόρευση διακρίσεων

36Άρθρο 3. Δικαίωμα ισότητας

36·. Σχόλια - Προτάσεις Επιτροπής Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτιστικών Δικαιωμάτων

36Γενικό Σχόλιο Αριθμός 16 (2005), Για την ισότητα του δικαιώματος ανδρών και γυναικών στην απόλαυση όλων των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων (άρθρο 3) (παράγραφοι 3, 30, 31)

37Άρθρο 13. Δικαίωμα στην Εκπαίδευση

39·. Σχόλια - Προτάσεις Επιτροπής Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτιστικών Δικαιωμάτων

39Γενικό Σχόλιο Αριθμός 13 (1999), Το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση (άρθρο 13 )

56Γενικό Σχόλιο Αριθμός 5 (1994), Άτομα με αναπηρία (παράγραφος 35)

56Άρθρο 14. Εκπαίδευση

57·. Σχόλια - Προτάσεις Επιτροπής Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτιστικών Δικαιωμάτων

57Γενικό Σχόλιο Αριθμός 11 (1999), Σχέδια Δράσης για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Άρθρο 14)

60Άρθρο 15. Συμμετοχή στον πολιτιστικό βίο

61·. Σχόλια - Προτάσεις Επιτροπής Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτιστικών Δικαιωμάτων

61Γενικό Σχόλιο Αριθμός 21(2009), Σχετικά με το Δικαίωμα συμμετοχής στην Πολιτιστική Ζωή (άρθρο15) (παράγραφοι 26 και 27)

62Γενικό Σχόλιο Αριθμός 14 (2000), Δικαίωμα στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο υγείας (άρθρο 12) (παράγραφοι 1,44)

63·. Νομολογία της Επιτροπής Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτιστικών Δικαιωμάτων

636. Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞAΛΕΙΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

63Προοίμιο (αποσπάσματα)

64Άρθρο 2. Απαγόρευση των διακρίσεων

65·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για την εξάλειψη όλων των μορφών Διακρίσεων κατά των Γυναικών

65Γενική Σύσταση Αριθμός 28 (2010), Για τις βασικές υποχρεώσεις των Κρατών Μερών σύμφωνα με το άρθρο 2 της Σύμβασης (παράγραφοι 13, 21, 36)

67Γενική Σύσταση Αριθμός 3 (1987), Εκπαίδευση και δημόσια προγράμματα πληροφόρησης

68Άρθρο 3. Ισότητα ανδρών και γυναικών

68·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για την εξάλειψη όλων των μορφών Διακρίσεων κατά των Γυναικών

68Γενική Σύσταση Αριθμός 5 (1988), Προσωρινά ειδικά μέτρα (άρθρο 4)

69Γενική Σύσταση Αριθμός 25 (2004), Σχετικά με το άρθρο 4, παρ.

69Άρθρο 10. Λήψη μέτρων για την εξάλειψη των διακρίσεων

70·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για την εξάλειψη όλων των μορφών Διακρίσεων κατά των Γυναικών

70Γενική Σύσταση Αριθμός 36 (2017), Για το δικαίωμα των κοριτσιών και των γυναικών στην εκπαίδευση

104Γενική Σύσταση Αριθμός 18 (1991), Γυναίκες με αναπηρία

105Γενική Σύσταση Αριθμός 34 (2016), Για τα δικαιώματα της αγρότισσας γυναίκας (παράγραφοι 42, 43, 44)

108Γενική Σύσταση Αριθμός 24 (1999), Γυναίκες και υγεία (άρθρο 12) (παράγραφοι 28, 29, 30, 31)

110Γενική Σύσταση Αριθμός 32 (2014), Για ζητήματα φύλου σχετικά με το καθεστώς πρόσφυγα, ασύλου, ιθαγένειας και γυναίκες ανιθαγενείς (παράγραφος 33)

110·. Νομολογία της Επιτροπής για την Εξάλειψη όλων των μορφών των Διακρίσεων κατά των Γυναικών

1137. Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΣ ΣΚΛΗΡΗΣ, ΑΠΑΝΘΡΩΠΗΣ, ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Ή ΤΙΜΩΡΙΑΣ

113Προοίμιο

114Άρθρο 10. Εκπαίδευση και πληροφόρηση

1148. Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

114Προοίμιο (αποσπάσματα)

116Άρθρο 1. Ορισμός της έννοιας του παιδιού

116Άρθρο 2. Υποχρεώσεις κρατών. Απαγόρευση διακρίσεων

116Άρθρο 3. Συμφέρον του παιδιού

117·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Παιδιού

117Γενικό Σχόλιο Αριθμός 14 (2013). Σχετικά με το δικαίωμα του παιδιού να λαμβάνονται υπόψη το βέλτιστο συμφέρον του ως πρωταρχικό μέλημα (άρθρο 3, παράγραφος 1)

117Άρθρο 28. Δικαίωμα στην εκπαίδευση

118Άρθρο 29. Στόχοι της εκπαίδευσης

119·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Παιδιού

119Γενικό Σχόλιο Αριθμός 1 (2001), Στόχοι της Εκπαίδευσης (άρθρο 29,1)

129Γενικό Σχόλιο Αριθμός 7 (2005), Εφαρμόζοντας τα Δικαιώματα του Παιδιού στην Προσχολική Ηλικία (παράγραφοι 28-33)

132Γενικό Σχόλιο Αριθμός 9 (2006), Τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία (παράγραφοι 62-72)

137Γενικό Σχόλιο Αριθμός 21 (2017), Για τα παιδιά του δρόμου (παράγραφοι 54,55)

138Γενικό Σχόλιο Αριθμός 6 (2005): Μεταχείριση Ασυνόδευτων και Χωρισμένων από την Οικογένειά τους Παιδιών εκτός της Χώρας Καταγωγής τους (παράγραφοι 41,42,43)

139Γενικό Σχόλιο Αριθμός 11 (2009), Αυτόχθονα παιδιά και τα δικαιώματα τους βάσει της Σύμβασης (παράγραφοι 56-63)

142Γενικό Σχόλιο Αριθμός 20 (2016), Σχετικά με την εφαρμογή των δικαιωμάτων του παιδιού κατά την εφηβεία (παράγραφοι 68-75)

145Σχέδιο Γενικού Σχολίου Αριθμός 25 (2020), Τα δικαιώματα των παιδιών σε σχέση με το ψηφιακό περιβάλλον (παράγραφος ΧΙ)

147·. Νομολογία της Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Παιδιού

1489. H ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

148Προοίμιο (αποσπάσματα)

150Άρθρο 5. Ισότητα και μη διάκριση

150·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

150Γενικό Σχόλιο Αριθμός 6 (2018), Ισότητα και μη διάκριση (άρθρο 5) (παράγραφοι 50, 51, 52 )

151Άρθρο 24. Εκπαίδευση

153·. Σχόλια - Προτάσεις της Επιτροπής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

153Γενικό Σχόλιο Αριθμός 4 (2016), Δικαίωμα στην εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς (άρθρο 24)

185Γενικό Σχόλιο Αριθμός 3 (2016), Γυναίκες και κορίτσια με αναπηρία (άρθρο 6)

185Γενικό Σχόλιο Αριθμός 5 (2017), Ανεξάρτητη διαβίωση και ένταξη στην κοινωνία (άρθρο 19) (παράγραφοι 1, 2, 16, 33, 76, 88, 90, 97 )

188·. Νομολογία της Επιτροπής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

19010. H ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΑΠΟ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ

190Προοίμιο (αποσπάσματα)

191Άρθρο 23. Εκπαίδευση του προσωπικού εφαρμογής του νόμου

19111. Συλλογή καταληκτικών παρατηρήσεων των Επιτροπών του ΟΗΕ σχετικά με την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου απο την Ελλάδα

192·. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση

19212. ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

192Προοίμιο (αποσπάσματα)

193Άρθρα 2. Γενικαί υποχρεώσεις

193Άρθρο 3. Ισότης μεταχειρίσεως

193Άρθρο 22. Δημοσία Εκπαίδευσις

194·. Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (ΥΑΟΗΕΠ)

194·. Ο Ειδικός Εισηγητής για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση (σχετικά με τα παιδιά πρόσφυγες)

19513. ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΝΙΘΑΓΕΝΩΝ

195Προοίμιο (αποσπάσματα)

195Άρθρα 2. Γενικαί υποχρεώσεις

196Άρθρο 3. Αποκλεισμός διακρίσεων

196Άρθρο 22. Δημοσία Εκπαίδευσις

196·. Ερμηνεία του άρθρου

Β. Περιφερειακό επιπεδο

197Α. ΤΟ συμβουλιο της ευρωπησ

1971. ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της ΕΥΡΩΠΗΣ

197Προοίμιο (αποσπάσματα)

197Άρθρο 1.β. Σκοπός του Συμβουλίου της Ευρώπης

1972. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΜΒΑΣΙΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΙΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ

198Άρθρο 1. Υποχρέωση σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου

198Άρθρο 14. Απαγόρευση των διακρίσεων

1993. Το ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΣΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ

199Άρθρο 2. Δικαίωμα στην εκπαίδευση

199·. Η Νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση (περίληψη αποφάσεων)

2224. ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ

222Προοίμιο (αποσπάσματα)

224Άρθρο 7. Το δικαίωμα των παιδιών και των νέων ατόμων στην προστασία

225·. Σχόλια - Προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων

225Επιτρεπόμενη διάρκεια ελαφριάς εργασίας (Άρθρο 7.1 και 7.3)

227Άρθρο 9. Το δικαίωμα στον επαγγελματικό προσανατολισμό

227·. Σχόλια - Προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων

227Το δικαίωμα επαγγελματικού προσανατολισμού (Άρθρο 9)

229Άρθρο 10. Το δικαίωμα στην επαγγελματική κατάρτιση

230Άρθρο 11.2. Το δικαίωμα στην προστασία της υγείας

230Άρθρο 15.1. Το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην ανεξαρτησία, την κοινωνική ένταξη και τη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή

230·. Σχόλια - Προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων

230Το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην ανεξαρτησία, την κοινωνική ένταξη και τη συμμετοχή στη ζωή της κοινότητας (Άρθρο 15)

233Άρθρο 17. Το δικαίωμα των παιδιών και των νέων στην κοινωνική, νομική και οικονομική προστασία

233·. Σχόλια - Προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων (σχετικά με το άρθρο 17)

235Άρθρο 19.11 και 12. (Αποσπάσματα)

236Άρθρο 30. Το δικαίωμα στην προστασία κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού

236·. Παράρτημα στον ΕΚΧ, Μέρος

236Άρθρο E. Απαγόρευση των διακρίσεων

237Άρθρο 17.

237·. Η Νομολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση (Περίληψη αποφάσεων)

239Β. ευρωπαΪκη ενωση

2391. Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ

239Προοίμιο (αποσπάσματα)

239Άρθρο 3. Πρώην άρθρο 2 ΣΕΕ

240Άρθρο 6. Πρώην άρθρο 6 ΣΕΕ

241Άρθρο 9.

2412. Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

241Προοίμιο

242Άρθρο 1. Ανθρώπινη αξιοπρέπεια

243Άρθρο 14. Δικαίωμα εκπαίδευσης

243Άρθρο 20. Ισότητα έναντι του νόμου

243Άρθρο 21. Απαγόρευση των διακρίσεων

243Άρθρο 22. Πολιτιστική, θρησκευτική και γλωσσική πολυμορφία

243·. Η Νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση (Περίληψη αποφάσεων)

Τύπος περιεχομένου

Κατηγορίες

 
Προσθήκη στο καλάθι Προσθήκη στη λίστα επιθυμητών
 

Σχετικές εκδόσεις

Χ. Δεληγιάννη-Δημητράκου/Κέντρο Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Δικαίου, Σύγχρονα θέματα του δικαίου απαγόρευσης των διακρίσεων και η Σύμβαση του Ο.Η.Ε. για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, 2020
Το βιβλίο «Σύγχρονα Θέματα του Δικαίου Απαγόρευσης των Διακρίσεων και η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία» είναι ένα συλλογικό έργο που εμπεριέχει τις...
Α. Μπρεδήμας, Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η καταπολέμηση των επιδημιών/πανδημιών, 2020
Η κρίση του COVID-19 έρχεται να θέσει τα κράτη και τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς –ιδιαίτερα τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας– ενώπιον μιας πρωτόγνωρης κατάστασης, αφού η...
Α. Παπαϊωάννου/Β. Γεωργοπούλου, Ηγεσία, Πολιτική και Κορωνοϊός, 2020
Η αντιμετώπιση μιας πανδημίας απαιτεί επάρκεια σε υλικοτεχνική υποδομή και υγειονομικό προσωπικό καθώς και έγκριτα επιστημονικά γνωμοδοτικά συμβούλια. Επιπλέον, όμως, απαιτεί...